سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکده جنون-نوای مداحان اصفهان

قالیباف از پیکر مطهر شهید برونسی می‌گوید
پس از اعلام پیدا شدن پیکر "شهید عبدالحسین برونسی" از سوی کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روز یکشنبه 4 اردیبهشت، ابهاماتی در مورد هویت پیکر مورد نظر پیش آمده بود.

دکتر قالیباف در گفت و گویی کوتاه، بر اساس مدارک و نشانه‌های بدست آمده، انتساب پیکر مورد بحث به شهید برونسی را تایید کرد. متن این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید.

در اخبار آمده بود که شما پیگیر تشخیص هویت پیکر منتسب به شهید برونسی هستید. لطفا از نتیجه این تحقیق و پیگیری برای ما بگویید.

در ابتدا باید متذکر شوم که پیکر هر شهیدی، پیش از هر بحثی و صرف‌نظر از هویت آن، پیکر شهید است. با این حال، برای خانواده محترم و دوستان ایشان قطعا بسیار مهم بود تا اطمینان حاصل کنند، این پیکر واقعا متعلق به شهید برونسی است. این خواسته بحقی بود که وظیفه همرزمان و دوستان شهید را هم در این رابطه مضاعف می‌کرد.

یکی از ملاک‌های اصلی برای تشخیص هویت، پلاک است. پیش از این و با تطبیق پلاک با اسناد موجود، مشخص شده بود که این پلاک متعلق به شهید برونسی است. البته بنده هنوز پیکر شهید را ندیده‌ام؛ زیرا روزی که قرار بود برای دیدن پیکر در تهران برویم، متوجه شدیم که صبح همان روز پیکر را به مشهد منتقل کرده‌اند. اما سردار موسوی، سردار کاظم حسینی و سردار قائانی، پیکر شهید را رؤیت کرده بودند و با توجه به نشانه‌هایی که مشاهده کرده بودند، تایید کردند پیکر مورد نظر، متعلق به شهید برونسی است.

چرا در مورد هویت این پیکر و تعلق یا عدم تعلق آن به شهید برونسی ابهام وجود داشت؟
آنچه بیش از همه به این ابهام دامن می‌زد و ذهن همه ما را درگیر کرده بود، بادگیری بود که بر تن پیکر بود؛ چراکه شهید برونسی هیچ گاه بدون لباس سپاه در عملیات ها شرکت نمی‌کرد و ایشان همواره اهتمام به این موضوع را به همه رزمندگان گوشزد می‌کرد. حتی اگر او می‌خواست لباس گرم نیز بپوشد، حتما آن را زیر لباس سپاه می‌پوشید. از همین‌رو، وجود بادگیر برای دوستان و همرزمان جای سؤال داشت. اما از آنجاکه در آن زمان و به خصوص در شب، هوا سرد بود، پوشیدن بادگیر چندان هم دور از ذهن نیست.

نشانه هایی که موید هویت این پیکر و تعلقش به شهید برونسی هستند، کدامند؟
نشانه‌هایی همچون جوراب‌ها، لباس‌های گرمی‌که زیر لباس سپاه می‌پوشید و مخصوصا نوع گت شلوار پیکر همگی بر این دلالت می‌کنند که این پیکر همان پیکر شهید برونسی است. به ندرت پیش می‌آمد کسی در لشکر، لباس سپاه بپوشد و گت شلوار دائمی‌دوخته شده داشته باشد. همرزمان شهید بر این موضوع واقف هستند که او از گت دائمی‌و دوخته شده استفاده می‌کرد. از سوی دیگر، آزمایش DNA هم به عمل آمد و نتیجه مثبت آن، نشانه دیگری است که بیانگر تعلق پیکر به شهید برونسی است؛ پیکر مطهری که پس از 27 سال به وطن برگشته و من مطمئنم که روح تازه‌ای به فضای شهر مشهد مقدس، رزمندگان و مردم عزیز آن خواهد داد.




تاریخ : دوشنبه 94/2/7 | 7:33 عصر | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

  • paper | فروش لینک | فروش بک لینک