سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکده جنون-نوای مداحان اصفهان

ته چین گوشت و بادمجان

ته چین گوشت و بادمجان
ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست .این‌بار می‌خواهیم به روش پخت ته‌چین گوشت و بادمجان بپردازیم.

 


ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست .البته برخلاف تصور اغلب ما که گمان می‌کنیم تنها نوع آن، ته‌چین مرغ است، این غذا - باتوجه به مواد داخل آن - انواع گوناگونی دارد. این‌بار می‌خواهیم به روش پخت ته‌چین گوشت و بادمجان بپردازیم.

مواد لازم برای 8 نفر:

- برنج 3 پیمانه
- بادمجان یک کیلوگرم
- گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
- پیاز یک عدد (خلالی خرد شود)
- زرده تخم‌مرغ 3 عدد
- ماست 4 قاشق سوپ‌خوری
- زعفران ساییده شده یک قاشق چای‌خوری
- نمک و فلفل به مقدار لازم
- زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
- روغن مایع مخصوص سرخ‌کردن به مقدار کافی
- کره 50 گرم

طرز تهیه:

ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و پوست بکنید. سپس به صورت حلقه‌ای ببرید و کمی نمک روی آن بپاشید.
در تابه‌ای مقداری روغن مخصوص سرخ‌کردن بریزید و بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید. پس از سرخ‌شدن هر دو طرف بادمجان‌ها، آنها را به ظرف دیگری منتقل کنید.
پیاز خردشده را نیز داخل تابه دیگری سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. بعد زردچوبه را به آن اضافه کنید و همراه پیاز کمی تفت دهید.
پس از آن، گوشت چرخ‌کرده را همراه کمی نمک و فلفل به پیازداغ بیفزایید. این مخلوط را روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید و آن‌قدر هم بزنید تا گوشت، تفت داده شده و همزمان بپزد.
نکته: برای آنکه گوشت زودتر بپزد، در ظرف را بگذارید.
از طرف دیگر، قابلمه متوسطی را تا نیمه از آب پر کنید و پس از اضافه‌کردن کمی نمک به آن، روی حرارت اجاق‌گاز بگذارید تا به جوش آید.
سپس برنجی را که 3-2 ساعت پیش خیس کرده بودید، داخل آب درحال جوش بریزید و چند دقیقه حرارت زیاد بدهید تا همراه با آب بجوشد.پس از گذشت مدت زمان لازم، آن را آبکش کنید. برنج آبکش‌شده را کنار بگذارید.
حالا زرده‌های تخم‌مرغ، زعفران و ماست را در کاسه بزرگی بریزید و خوب هم بزنید؛ سپس برنج آبکش‌شده را به این مواد اضافه کرده و خوب با آن مخلوط کنید.داخل یک تابه گرد نسوز کمی روغن بریزید و نیمی از برنج را در آن بریزید.
حالا بادمجان‌های حلقه‌شده را روی برنج بچینید و آنها را با لایه‌ای از گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده بپوشانید.
در پایان باقیمانده برنج را روی گوشت بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید.پیش از دم‌کردن برنج، با انتهای دسته قاشق چند سوراخ داخل آن ایجاد کنید و سپس کره آب شده را روی سطح برنج بریزید، در ظرف را گذاشته و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید.
پس از گذشت حدود 15 دقیقه دم‌کنی را روی تابه قرار دهید و بگذارید تا ته‌چین به‌طور کامل دم بکشد.
 
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:ircook.com
 



تاریخ : سه شنبه 93/1/12 | 11:49 صبح | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

تا می توانید خیار گلخانه‌ای نخورید

 
در حالی که خبر آلودگی خیارهای اروپایی به میکروبی به نام ای‌کولای به خبر داغ خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود، ما سال‌هاست که با خیارهای مسموم خودمان خو گرفته‌ایم، آن‌ها را خورده‌ایم، مسموم شده‌ایم و بعد بهبود یافته‌ایم.

خیار,خیار گلخانه‌ای ,طبع سیب

تا می توانید خیار گلخانه‌ای نخورید

تغذیه سالم زندگی سالم-تا می توانید خیار گلخانه‌ای نخورید

گلخانه‌ای
مثل آن که دیگر بدن‌مان به خوردن انواع سموم در آب، غذا و هوا عادت کرده است و گویا اصلاً برای‌مان اهمیتی ندارد که خیارهای وطنی خودمان دیرزمانی است که با پوست و گوشت‌شان سمومی را به خوردمان می‌دهند.
اگر برخی از اروپایی‌ها با خوردن خیارهای آلوده به ای‌کولای به یک باره دچار بیماری و مرگ شده‌اند، ما آرام‌آرام و به تدریج در اثر خوردن خیارهای سمی مسموم می‌شویم و می‌میریم.
برای آن که از این واقعیت تلخ بیشتر آگاه شوید، دکتر رضا صالحی محمدی، دکترای مهندسی علوم باغبانی، متخصص فیزیولوژی و اصلاح سبزی‌ها و استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در این رابطه توضیح می‌دهند:
آقای دکتر! مشکل اساسی ما در کشت خیار چیست؟
اصلی‌ترین مشکل، سم‌هایی است که به بوته‌های خیار زده می‌شود. متأسفانه خیارهای تولیدی کشور ما به خصوص خیارهای گلخانه‌ای که معمولاً در فصول پاییز و زمستان کشت می‌شوند، به بسیاری از آفات و بیماری‌ها حساس هستند. درست است که بوته‌های خیارهای گلخانه‌ای پربارند و محصول بیشتری نسبت به بوته‌های مزرعه‌ای دارند، اما حساسیت این بوته‌ها نسبت به آفات و بیماری‌ها کم است. به همین دلیل کشاورز مجبور می‌شود برای این که محصولش در اثر آفت از بین نرود، قوی‌ترین سم‌های موجود در بازار ایران را که مصرف آن‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شده است، به کار ببرد.
اگر خاطرتان باشد حدود 3 سال پیش، به یک باره مسمومیتی در تهران همه‌گیر شد که بررسی آب و سایر مواد غذایی، نشان داد مصرف خیارهای آلوده به سم، باعث ایجاد این مسمومیت شده است.
چرا این خطر در مورد خیارهای گلخانه‌ای بیشتر است؟
چون محیط گلخانه، بسته است، به همین دلیل وقتی سم‌پاشی با سمی قوی انجام می‌شود، سم وارد شیره گیاه و حتی گوشت میوه خواهد شد.
از طرفی سم‌هایی که به بوته‌ها زده می‌شوند، دوره‌ای به نام "کارنس" دارند. دوره کارنس مدت زمان بین مصرف سم تا زمانی است که اثر سم از گیاه خارج می‌شود. سم‌های قوی معمولاً دوره کارنس 3 هفته‌ای یا 21 روزه دارند. در حالی که زمان ظهور خیار روی بوته تا زمان برداشت آن بیشتر از 10 تا 12 روز طول نمی‌کشد.
خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم است به طوری که مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور دو برابر می‌کند
یعنی عملاً باقیمانده سم در میوه‌ای است که چیده و وارد بازار می‌شود و ما به راحتی آن‌ها را می‌خوریم و سم‌های باقیمانده در خیار را وارد بدنمان می‌کنیم. البته فرد بلافاصله پس از خوردن خیار دچار بیماری و مسمومیت نمی‌شود بلکه این سم‌ها به تدریج در بدن جمع می‌شوند و در نهایت به حدی می‌رسند که بدن نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد و انواع و اقسام مسمومیت‌ها و مشکلات را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.
این تجمع سم داخل بدن، خود را با چه علایمی نشان می‌دهد؟
معمولاً فرد دچار حالت تهوع، سرگیجه، افزایش ضربان قلب و اختلال در سیستم گردش خون می‌شود تا جایی که حتی در نهایت ممکن است بستری شود. البته این علایم در بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز دیده می‌شود بنابراین تشخیص این که بیمار دچار مسمومیت با سم ناشی از خوردن محصولات کشاورزی شده یا نه مشکل است. ولی اگر فرد سالم باشد و سابقه بیماری نداشته باشد، تشخیص راحت‌تر است و می‌توان با کمک آزمایشگاه‌های سم‌شناسی به آن پی برد.
خیار
سموم خیار درختی و گوجه گلخانه ای ابتلا به سرطان را دو برابر می‌کند
معاون آموزش فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم است به طوری که مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور دو برابر می‌کند.
فرهاد صفارپور در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: محصولات ارگانیک به عنوان با کیفیت‌ترین محصولات کشاورزی در دنیا شناخته شده‌اند و کیفیت آن‌ها به مراتب بالاتر از محصولات دیگر است.
وی افزود: در حال حاضر 5/2 هکتار گلخانه ارگانیک در استان اصفهان وجود دارد که بیشتر این تولیدات در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.
معاونت آموزش فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اضافه کرد: هم اکنون 10 بازار زنجیره‌ای برای ارائه محصولات سالم به عموم مردم در شهر تهران فعالیت دارند و مردم می‌توانند با مراجعه به این بازارها محصول سالم را خریداری کنند.
وی بیان داشت: در حال حاضر فروشگاه‌هایی که در اصفهان محصولات ارگانیک به مردم عرضه کنند، وجود ندارد.
صفارپور با اشاره به این که ایران از نظر تولید محصولات ارگانیک رتبه خوبی را در دنیا ندارد، تصریح کرد: ایران در میان 153 کشور جهان که به این فناوری دست پیدا کرده‌اند، در جایگاه 131 قرار دارد.
چون محیط گلخانه، بسته است، به همین دلیل وقتی سم‌پاشی با سمی قوی انجام می‌شود، سم وارد شیره گیاه و حتی گوشت میوه خواهد شد
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان به دلیل قیمت گذاری یکسان برای محصولات ارگانیک و ناسالم و ضرر تولید کننده به تولید محصولات ارگانیک کمتر تمایل نشان می‌دهند.
معاونت آموزش فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر استان اصفهان از وجود کارشناسان و متخصصان توانمندی برای تولید محصول سالم کشاورزی برخوردار است، تاکید کرد: از علم و تجربه این افراد برای تولیدات محصولات سالم استفاده نمی‌شود.
وی گفت: کشاورزان به دلیل نداشتن سواد تولید و استفاده بهینه از سموم، نمی‌توانند در راه تولیدات ارگانیک موفق باشند.
صفارپور بیان داشت: برای رغبت کشاورزان به تولید محصولات سالم باید قیمت آن‌ها متفاوت با سایر تولیدات کشاورزی باشد و در استان اصفهان نیز باید مثل تهران بازارهای زنجیره‌ای برای ارائه محصول ارگانیک به شهروندان ایجاد شود.
سموم خیارهای درختی 21 روز ماندگاری دارد
وی در ادامه با اشاره به این که سموم خیار درختی‌های موجود در بازار حتی با شستن و پوست کندن میوه نیز از بین نمی‌رود، اظهار داشت: سمومی که در حال حاضر برای خیارهای درختی استفاده می‌شود، به مدت 21 روز ماندگاری دارد.
وی تاکید کرد: البته در حال حاضر محصولاتی همچون

انار

و زعفران 100 درصد سالم تولید می‌شود و کیفیت سلامت آجیل‌ها نیز مطلوب است.




تاریخ : سه شنبه 93/1/12 | 11:45 صبح | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

 

اسپاسم, گرفتگی رگ های قلب, سنکوپ

رابطه آب سرد و سکته قلبی

مقالات پزشکی و بهداشتی-رابطه آب سرد و سکته قلبی

آب سرد سبب اسپاسم و گرفتگی رگ های قلب می شود و خطر سکته قلبی را در افرادی که از آن استفاده می کنند بالا می برد.

به عنوان نمونه دو ظرف، یکی حاوی آب سرد و دیگری پر از آب گرم را در نظر بگیرید. وقتی شما انگشت تان را در آب سرد فرو می برید پس از مدتی سرمای آن را در تمام بدنتان حس می کنید و اگر انگشتتان را داخل آب گرم فرو کنید پس از مدتی حس می کنید که پیشانی تان خیس عرق شد بنابراین وقتی شما آب سرد می خورید یا از دوش آب سرد یا استخر آب سرد و... استفاده می کنید عروق و رگ های همه بدنتان از جمله قلب به یکباره تنگ شده و خطر سکته قلبی را بالا می برد. به همین دلیل اکیدا توصیه می کنم افرادی که سونا می روند و از هوای گرم اتاق سونا خارج می شوند به یکباره به حوضچه های آب سرد نپرند زیرا این کار ممکن است به اسپاسم قلبی، سنکوپ و درنهایت به مرگ منجر شود.

این توصیه فقط برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی نیست بلکه شامل همه افراد می شود زیرا خیلی ها در ظاهر سالم هستند اما در باطن بیماری قلبی دارند که خودشان هم به آن پی نبرده اند. این توصیه برای افراد بالای 50 سال و سالمند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که آب سرد نخورده و از دوش آب سرد به هیچ وجه استفاده نکنند.

 

مقالات پزشکی و بهداشتی - aftab.ir




تاریخ : سه شنبه 93/1/12 | 11:44 صبح | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

 

روزه‌داری, ماه رمضان, روزه

روزه‌داری ‌آری، بیماری نه

اسلام و سلامت-روزه‌داری ‌آری، بیماری نه!

 

مادر بزرگ را در خانه وقتی پیدا کردیم، قندش کاملا پایین افتاده بود و بدنش سرد بود و لرزان. برایش آش نذری آورده بودیم، اما متوجه شدیم او خودش روزه گرفته و آش بار گذاشته و گوشه آشپزخانه از حال رفته است. او به ما قول داده بود که خیالمان راحت باشد و با وضع جسمی‌ای که دارد و توصیه‌هایی که پزشک به او کرده، روزه نمی‌گیرد، اما باز این کار را انجام داده و سلامت خود را به خطر انداخته بود.

همیشه از خود می‌پرسیم آیا این حد از روزه‌داری واجب است و ثواب دارد؟ آیا در عین مریضی یا سالمندی روزه‌‌خواری گناه است؟ این موضوعی است که بسیاری از سالمندان را در ماه رمضان دچار تشویش می‌کند. عده زیادی از آنان گرچه می‌دانند نباید روزه‌داری ماه رمضان را ادامه دهند، اما باز هم دلشان نمی‌آید که سال‌ها روزه‌داری را کنار بگذارند.

دین اسلام در قرآن کریم به مردم توصیه می‌کند که با دست خود خویشتن را به هلاکت نیفکنند. انعطاف‌پذیری احکام روزه‌داری برای سالمندان، بیماران، مسافران و زنان باردار و شیر ده همه گواه همین موضوع است.

روزه‌داری و توصیه‌های پزشکی

نکات زیادی وجود دارد که یک سالمند قبل، بعد و هنگام روزه‌داری باید به آن توجه کند. به برخی از این نکات که دکتر حامدپور آرام توصیه کرده است، توجه کنید:‌

بسیاری از سالمندان از کندی حرکات روده و یبوست ناشی از آن رنج می‌برند. یکی از آثاری که روزه‌داری برای سالمندان دارد، تشدید حالت یبوست است.

یبوست می‌تواند باعث هموروئید (بواسیر) و سوءهاضمه همراه با احساس پری معده شود.

استفاده از نان‌های بدون سبوس و کاهش مصرف آب و

غذاها

ی حاوی فیبر مثل میوه و سبزی این وضع را تشدید می‌کند.

پس اگر روزه‌دار هستید و این مشکل را دارید، در سحر و افطار از نان‌های سبوس‌دار، غلات و سبزیجات بیشتر استفاده کنید.

توصیه دیگر حذف غذا‌های سرخ کردنی و چرب است.

افت فشار خون مشکل دیگری است که ممکن است طی ماه رمضان با آن مواجه شوید و علائم آن عبارت است از:‌ تعریق زیاد، ضعف، کاهش انرژی، سرگیجه، رنگ پریدگی و حالت غش که ممکن است هنگام بعدازظهر در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد.

خنک نگه داشتن فرد و افزایش مصرف مایعات و نمک می‌تواند به بهبود حالت شما کمک کند.

اگر عادت به سیگار کشیدن و چای خوردن دارید، باید قبل از رسیدن به ماه مبارک دفعات این عادت را کاهش می‌دادید، وگرنه ممکن است سردرد به سراغتان بیاید.

در طول ماه مبارک رمضان برنامه خود را طوری تنظیم کنید که خواب و استراحت کافی داشته باشید.

اگر سردرد به علت افت فشارخون بسیار جدی باشد، باید روزه را شکست.

ضعف، سرگیجه، خستگی، عدم تمرکز، تعریق، لرزش، کاهش فعالیت و قدرت جسمانی، سردرد و تپش قلب از علائم افت

قند خون

است.

حتی اگر

دیابت

نداشته باشید، مصرف زیاد قندهای ساده در وعده سحر می‌تواند باعث ترشح زیاد انسولین و افت قند در طول روز شود.

خرما و میوه‌های شیرین را جایگزین قند‌های ساده کنید.

در مورد

دیابت

، فشار خون و مشکلات گوارشی حتما قبل از روزه‌داری با پزشک خود مشورت کنید و اگر طی دوران روزه‌داری با مشکلی برخوردید آن را نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

برای پیشگیری از مشکلات کلیه حتما از نوشیدن آب کافی در افطار و سحر غافل نشوید.

سالمندان اگر هنگام روزه‌داری با سرگیجه و سردرد مواجه می‌شوند، باید مراقب باشند زیرا با خطر افتادن و شکسته شدن استخوان مواجه می‌شوند.

مصرف میوه رنده شده، لبنیات کم چرب و مصرف انواع سوپ‌ و آش‌ در افطار و سحر و

نوشیدن چای

کمرنگ می‌تواند تعادل آب و املاح را در بدن سالمند روزه‌دار برقرار کند.

 

اسلام و سلامت - persiandiet.com




تاریخ : سه شنبه 93/1/12 | 11:42 صبح | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

دفع سنگ کلیه بدون دارو

 


دردناک‌ترین,سنگ کلیه,پرکاری تیروئید

دفع سنگ کلیه بدون دارو

مقالات پزشکی و بهداشتی-دفع سنگ کلیه بدون دارو


یکی از دردناک‌ترین علت‌های مراجعه به بیمارستان‌ها سنگ کلیه است. دردی که امیدوارم شما آن را تجربه نکنید؛ ولی هر کس آن را تجربه کرده می‌داند که چه درد بدی است. مبتلایان همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند از این مشکل خلاص شوند یا دست‌کم روش‌هایی غیر دارویی را جست‌وجو می‌کنند که بتواند درد آن را تسکین دهد.

سنگ کلیه می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد از کم تحرکی و مصرف کم مایعات گرفته تا پرکاری تیروئید و پاراتیروئید، مصرف خودسرانه یا زیاد داروهای کلسیمی، مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی، نمک و...وقتی فردی یک بار سابقه ابتلا به سنگ کلیه را داشته باشد، احتمال این که بار دوم با این مشکل مواجه شود، 50 درصد است و به همین خاطر این افراد بیشتر باید مراقب

رژیم غذایی

خود باشند و با نوشیدن مایعات زیاد مانع از بازگشت مجدد بیماری شوند.

درد سنگ کلیه نه تنها خیلی شدید است، بلکه بسیار هم ترسناک و نگران‌کننده است، چون به طور کاملا ناگهانی آغاز می‌شود. کسانی که نمی‌دانند به سنگ کلیه مبتلا هستند، وقتی درد آن‌ها شروع می‌شود به قدری شدید است که تصور می‌کنند در حال مرگ هستند. این سنگ‌ها بلورهای بسیار کوچکی به اندازه دانه‌های شن یا حتی کوچک‌تر هستند که در مجاری ادراری تشکیل می‌شوند و این درد شدید را ایجاد می‌کنند، اما بسیاری از این بلورها به خودی خود و حتی بدون درمان‌های پزشکی از بدن خارج می‌شوند.

 اولین توصیه‌ای که می‌توان برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه داشت مصرف زیاد مایعات، به‌ویژه آب است. البته باید توجه داشت که آب، حاوی املاح زیاد نباشد؛ بنابراین مصرف آب جوشیده سردشده یا آب‌های تصفیه‌شده مانند آب‌های معدنی موجود در بازار توصیه می‌شود. افرادی که از سنگ کلیه به‌ویژه سنگ‌های اگزالاتی رنج می‌برند، بهتر است از مصرف ریواس، تره‌فرنگی، اسفناج، نوشابه‌ها، بادام‌زمینی، آجیل، شکلات، مواد کافئین دار، گوشت و پروتئین‌های حیوانی خودداری و به جای آن هندوانه، خیار، شاهی، آلو، ترب، تربچه، گریپ‌فروت،

کرفس

، جعفری، نعناع، مارچوبه، مرزه و مواد غذایی مفید برای دفع سنگ‌های ادراری استفاده کنند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که آب لیمو و آب پرتقال چون دارای سیترات هستند، از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کنند. سیترات از تجمع کریستال‌ها برای تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند. باید متذکر شد که آب مرکبات برای جلوگیری از تشکیل سنگ اگزالات کلسیمی و اسید اوریک مفید و در افرادی که دارای سنگ فسفات کلسیم هستند مضر است.

خار مریم، قره قاط، خرفه و

چای سبز

نیز به دلیل خاصیت ادرارآوری می‌توانند در دفع سنگ‌های کلیوی مفید باشند.

قهوه و چای کمرنگ نیز از خطر تشکیل سنگ می‌کاهند، ولی باید در نظر داشت که آن‌ها حاوی اگزالات هستند بنابراین نباید زیاد مصرف شوند.

افرادی که دارای سنگ اگزالات کلسیمی هستند باید از نوشیدن آب گریپ‌فروت و کوکاکولا (نوشابه سیاه) اجتناب کنند. اخیراً مصرف قره قاط برای جلوگیری از عفونت‌های ادراری مرسوم شده است و به صورت کپسول در داروخانه‌ها موجود است، ولی حاوی مقادیر زیاد اگزالات می‌باشد و ممکن است تشکیل سنگ اگزالات کلسیمی را تشدید کند.

گل گاوزبان نوشیدنی مفیدی در پیشگیری از سنگ‌های کلیوی است.

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس توصیه می‌کنند که نوشیدن آب لیموی تازه به صورت روزانه روشی موثر برای پیشگیری از تشکیل این سنگ‌های دردناک است. مصرف آب لیموترش و افزودن آن به

غذاها

از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری و به حل شدن آن کمک می‌کند.

دم کرده گیاه قاصدک به دلیل خاصیت مدر بودن آن تأثیر زیادی در دفع سنگ‌های ادراری دارد و به کسانی که زمینه تولید سنگ مجاری ادراری را دارند، توصیه می‌شود به صورت مداوم از دم کرده این گیاه استفاده کنند.

کاکل ذرت نیز از مواد گیاهی مفید در دفع سنگ‌های کلیه است. به این منظور می‌توان پنج گرم از این ماده را به صورت دم کرده تهیه و روزی سه بار میل کرد.

خاکشیر نیز به دلیل خاصیت ادرارآور آن می‌تواند در رفع این مشکل مفید باشد. به کسانی که از مشکل سنگ‌های ادراری رنج می‌برند، توصیه می‌شود مخلوط خاکشیر، خارشتر و ترنجبین را صبح‌ها به صورت ناشتا با آب گرم میل کنند.

دم کرده مخلوط گیاه زبان گنجشک، برگ گیاه پنیرک و عسل نیز یک نوشیدنی مفید در کاهش درد سنگ کلیه است.

گزنه نیز تأثیر غیرقابل‌انکاری در دفع سنگ کلیه و نیز کوچک کردن پروستات دارد.

همه ما از خواص خرما زیاد شنیده‌ایم اما جالب است بدانید که مطالعات نشان داده است جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کلیه و بیماری‌های مثانه مفید است و جوشانده شکوفه آن نیز سرشار از خواص دارویی است مانند خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و برای بینایی و شنوایی و درد مفاصل نیز بسیار مفید است.

یک ترکیب گیاهی بسیار مفید در دفع سنگ‌های ادراری می‌تواند شامل این گیاهان باشد: مخلوط 40 گرم خارخاسک و دم گیلاس و 20 گرم آویشن، دم اسب، کاکل ذرت و افسنطین را باید دم و روزی دو تا سه بار میل کرد که تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در از بین بردن سنگ‌های کلیوی دارد.

کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند می‌توانند هر روز آب ترب به‌ویژه ترب سیاه میل کنند و تأثیرات آن را ببینند.

ورزش‌هایی مانند طناب زدن و کوهنوردی را نیز فراموش نکنید.

 

khabareno.com

فرشید1 المهدی




تاریخ : سه شنبه 93/1/12 | 11:40 صبح | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

  • paper | فروش لینک | فروش بک لینک