سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکده جنون-نوای مداحان اصفهان

 به نام خدا





امام کاظم ( ع ) : داروی امیرمومنان ( علی علیه السلام ) آویشن بود ، او می فرمود : آویشن برای معده پرزی همانند پرزپارچه های مخمل می شود .



از آویشن به عنوان " آنتی بیوتیک فقرا " یاد می کنند ، دلیلش هم اسانس های بسیار قوی وسیع الطیف ضد میکروبی این گیاهه ، یکی از خوبی های خاصیت ضد میکروبی آویشن اینه که هم میکروب کش قوی هستش هم قارچ کش و هم خواص ضد انگلی و ضد کرمی در دستگاه گوارش داره و مقالات و تحقیقات اختصاصی هم در ارتباط با اثرات آویشن روی بعضی میکروب ها مثل استافیلوکوک اورئوس و بعضی قارچ ها مثل آسپرژیلوس فلاووس ، فوزاریوم و اکتینومایسس ها این ادعا رو بخوبی اثبات می کنه .

یه تحقیقی هم راجع به مقایسه اثر آویشن با کپسول مفنامیک اسید در دردهای عادت ماهیانه خانم ها شده که طی اون اثر دم کرده پونزده گرم آویشن دریک لیوان آب با یک کپسول 250 میلی گرمی مفنامیک اسید از بابت کاهش درد برابری می کنه ، برای همینه که توصیه می شه خانم های باردار در مصرف آویشن احتیاط کنند ، چون اثر ضد پروستاگلاندینی داره .

بعضی خواص جالب آویشن هم شامل اثر بیهوش کننده ماهی ها تو شیلات و دورکننده حشرات هستش ، جایی که آویشن کاشته بشه معمولا حشرات از اونجا فراری هستند ! اگه سرماخورده تو خونه داشته باشین و یه دسته آویشن تو خونه آویزون کنین هوای خونه ضد عفونی می شه .

اثر آویشن در درمان سرفه و عوارض سرماخوردگی هم حتما معرف حضورتون هست ! و حتماً انواع و اقسام شربت ها و قطره های آویشن موجود در داروخانه ها رو دیدین و حتی احتمالاً استفاده کردین که اونم برمی گرده به مواد فرار قوی موجود در آویشن مثل تیمول ، کارواکرول ، پاراسیمول و سینئول که خاصیت های ضد میکروبی و ضد سرفه قوی دارند و باعث پاکسازی مخاط دستگاه تنفسی از مواد زائد و عفونت ها می شن .

آویشن اثرات گوارشی فوق العاده ای داره ، یکی از این اثرات که به شکل مقاله در یکی از کنگره های علوم پزشکی هم ارائه شده اثر آنتی اسپاسمودیک یا ضد انقباض و دردهای قولنجی روده هستش که تو بعضی اختلالات دستگاه گوارش مثل سندروم روده تحریک پذیر یا IBS که با کولیک گوارشی و اسهال هم همراهه واقعاً مشهود بوده .

آویشن چون از خانواده موسوم به نعنائیان هستش به هضم و جذب غذا و جلوگیری از نفخ معده هم کمک شایانی می کنه و به وسیله مواد شیمیایی موثری که داره به کمک پرزها یا villi های دستگاه گوارش برای جذب بهترمواد غذایی می آد ، اگه دقت کرده باشین تو بعضی پیتزا فروشی ها رو پیتزا مقداری پودر آویشن می ریزن یا رو بعضی غذاها مثل ماکارونی ریختن کمی پودر آویشن به بهتر شدن طعم غذا و کمتر شدن عوارض ناشی از سنگینی غذا کمک می کنه .

آویشن دارای نوعی نگهدارنده طبیعی غذا یا preservative هم هست و همین اثرات قوی آویشنه که توصیه می شه در مصرف آویشن زیاده روی نشه چون ممکنه مسمومیت ایجاد بشه .

از جمله اثرات دیگه سودمند دارویی آویشن هم می شه به رفع کابوس های شبانه بچه ها ، جلوگیری از ریزش مو ، رفع خستگی و گرفتگی عضلات با حمام آویشن که یه مقدار جوشونده آویشن رو تو وان حموم می ریزن ، رفع آسم و تقویت اعصاب واثر آنتی اکسیدانی اشاره کرد .



_____________________________________________________________

پیامبر اسلام ( ص ) خطاب به حضرت علی ( ع ) : هرگاه گرفتاری پیدا کردی این دعا را زیاد بخوان :

بسم الله الرحمن الرحیم لا حَول ولا قُوهَ ِالا بالله العلی العظیم ایاک نعبد و ایاک نستعین




تاریخ : پنج شنبه 92/9/14 | 7:1 عصر | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

  • paper | فروش لینک | فروش بک لینک